Seneste medlemsinfo

Nyhedsbrev nr. 2-2012 (den 8/3 2012)

Kære medlem

Det er ikke en specielt imponerende tilslutning, vores parti står til i de aktuelle meningsmålinger. Det skal der naturligvis gøres noget ved, men vi kan ikke forvente, at tilslutningen øges markant i den nærmeste fremtid. Vi (og herunder i særdeleshed vores folketingsgruppe) skal ved hårdt og målrettet politisk arbejde genskabe tilliden til Det Konservative Folkeparti.
De kommende forhandlinger om en ny skattereform vil med garanti give partiet muligheder for gode og saglige markeringer. Derfor forventer vi i vælgerforeningen, at partiet får forbedret sin profil ganske markant i denne forbindelse.
Vi inviterer da også til et spændende møde på Christiansborg netop som disse forhandlinger er sat i gang, og det kan du læse uddybende om længere nede på siden.

Politisk lørdagsåbent fra kl. 10 til 12
Førstkommende lørdag (den 10/3) inviterer vi igen til politisk lørdagsåbent på Blåkildegård. På baggrund af tilkendegivelser fra vore medlemmer har vi rykket tidspunktet frem, således at vi fremover holder åbent fra kl. 10 til 12 hver lørdag.
På lørdag vil Michael Ziegler fra kl. 10 fortælle om de mange store udbygningsprojekter, som vi – trods krisetiderne – er begunstiget af i Høje-Taastrup Kommune. Her vil Michael bl.a. sætte fokus på det kommende stationscenter i Taastrup, på ”Down Town” i Høje-Taastrup samt på de nye, spændende erhvervsvirksomheder, der er på vej til at etablere sig hos os.
Da vi har rykket tidspunktet frem til kl. 10, så byder vi naturligvis på lidt franskbrød med pålæg til de ”morgenfriske” medlemmer.
Husk endelig, at vi fremover hver lørdag har åbent i vore hyggelige lokaler på gården fra kl. 10,00 til kl. 12,00. Kig indenfor og få en kop kaffe eller en øl samt en afslappet snak om løst og fast på den politiske dagsorden.

Vi besøger Mai i marts
Onsdag den 28/3 er vi rigtig glade for at kunne invitere alle interesserede på et besøg hos Mai Henriksen i Folketinget. Mai er den ene af de to nyvalgte i vores decimerede folketingsgruppe, og derfor bliver det meget interessant at høre Mai Henriksens bud på, hvorledes vi genrejser Det Konservative Folkeparti. Programmet for aftenen er følgende:
 Kl. 18-19: Møde med Mai i partiets gruppeværelse (der er mødetid kl. 17.50 foran indgangen til Christiansborg).
 Kl. 19-20: Spisning i Snapstinget (dagens ret til kr. 125,- pr. person).
 Kl. 20-21: Rundvisning på Christiansborg.
Vi kan maksimalt tilmelde 30 personer til dette spændende arrangement, så det berømte princip om ”først til mølle” gælder naturligvis i denne forbindelse. Hvis du ønsker at deltage, så send meget gerne en mail til undertegnede på konservativ@mail.dk

Påskefrokost i foreningen
Sæt allerede nu kryds ud for lørdag den 31. marts, hvor vi inviterer til en hyggelig påskefrokost i vore hyggelige lokaler. Der vil naturligvis følge mere info fra aktivitetsudvalget om kort tid.

Deltag i udvalgsarbejdet
Man behøver bestemt ikke at have en ”formel post” for at yde en indsats for vælgerforeningen. Bestyrelsen har nedsat fire udvalg, som får både vigtige og spændende opgaver. Det drejer sig om et aktivitetsudvalg (alt vedr. møder og arrangementer), et kommunikationsudvalg (alt vedr. udadvendt kommunikation på sociale medier), et lokaleudvalg (alt vedr. udvikling af vore lokaler) og et medlemsplejeudvalg (alt vedr. hvervning og fastholdelse af medlemmer).
Hvis du ønsker at deltage i et eller flere af udvalgene, så send meget gerne en mail til undertegnede på konservativ@mail.dk – vi vil være dig dybt taknemmelig for dit engagement!

Med de bedste hilsener
og vel mødt til de kommende aktiviteter

Kurt Scheelsbeck
Formand for VF